010 419 4166

taxi

 

1.RIJSCHOOL BLAD
 
extra hoog slagingspercentage! in 1952 werd rijschool blad opgericht aan de wolphaertsbocht te rotterdam-zuid. het rijbewijs is misschien wel het meest felbegeerde roze document van nederland. logisch dus dat u zo snel mogelijk voor het rij-examen wilt slagen. wie lessen neemt bij rijschool blad maakt een verstandige keuze. of het nu gaat om deskundige instructeurs die zich houden aan de bovag-gedragscode, goed onderhouden lesauto's, inzicht in uw vorderingen, een aantrekkelijke en betrouwbare lesovereenkomst en natuurlijk een goed slagingspercentage...want door de "blad-lesmethode" is dit hoger dan het landelijke gemiddelde! gebied lessen in heel rotterdam, drechtsteden en hoekschewaard. .. · vtl rijschool (soob). · nascholingen code 95. · alle opleidingen: rijbewijs a / b / be / c / ce / d in theorie en praktijk. · categorie ce zowel met combinatie als trekker en oplegger. · de laatste kennis van de nieuwste opleidingen. · moderne theorielessen voor vrachtauto en chauffeursopleidingen. · er wordt les gegeven in nieuwe auto's. ·  nu ook weer les in een automaat. · er staat altijd een reserve auto klaar (geld niet voor automaat). · zwaar / lichte motoropleidingen op nieuwe motorfietsen waarbij de instructeur op eigen motorfiets lesgeeft. · iedere leerling heeft een vaste instructeur. · examenaanvraag on-line bij het cbr. · lestijden overdag en 's avonds, ook op zaterdag (automaat alleen doordeweeks overdag). · halen en brengen van en naar huis (alleen bij rijbewijs b). · taxi opleidingen.
2.Rijschool BLAD
 
extra hoog slagingspercentage! in 1952 werd rijschool blad opgericht aan de wolphaertsbocht te rotterdam-zuid. het rijbewijs is misschien wel het meest felbegeerde roze document van nederland. logisch dus dat u zo snel mogelijk voor het rij-examen wilt slagen. wie lessen neemt bij rijschool blad maakt een verstandige keuze. of het nu gaat om deskundige instructeurs die zich houden aan de bovag-gedragscode, goed onderhouden lesauto's, inzicht in uw vorderingen, een aantrekkelijke en betrouwbare les overeenkomst en natuurlijk een goed slagingspercentage...want door de "blad-lesmethode" is dit hoger dan het landelijke gemiddelde! waarom kiest u voor blad? · alle opleidingen: rijbewijs a / b / be / c / ce / d in theorie en praktijk. · nascholingen code 95. · categorie ce zowel met combinatie als trekker en oplegger. · de laatste kennis van de nieuwste opleidingen. · moderne theorielessen voor auto, vrachtauto, autobus, motorfiets en chauffeursopleidingen. · er wordt les gegeven in nieuwe auto's. · sinds kort ook weer les in automaat. · er staat altijd een reserve auto klaar (geld niet voor automaat). · zwaar / lichte motoropleidingen op nieuwe motorfietsen waarbij de instructeur op eigen motorfiets lesgeeft. · iedere leerling heeft een vaste instructeur. · examenaanvraag on-line bij het cbr. · lestijden overdag en 's avonds, ook op zaterdagochtend. · lessen in heel groot-rotterdam en drechtsteden. · halen en brengen van en naar huis (alleen bij rijbewijs b). · taxi opleidingen.
3.taxiopleiding
 
de overheid wil een zekere basiskwaliteit van het product ‘taxi’ garanderen voor de consument. hiervoor is een diploma verplicht gesteld. u kunt het chauffeursdiploma taxi halen door te slagen voor twee examens. het diploma toont aan dat u aan de eisen voor basiskwalificatie voldoet. zonder diploma mag u het beroep niet uitoefenen. voor wie? kandidaten in het bezit van een rijbewijs b die willen gaan werken als taxichauffeur. er zijn twee mogelijkheden waaruit men kan kiezen: · beperkte chauffeurskaart (contract vervoer) · volledige chauffeurskaart met een volledige chauffeurskaart heeft u in het taxivervoer geen beperkingen ten aanzien van de werkzaamheden als taxichauffeur. met de aantekening contract mag u slechts een beperkt aantal werkzaamheden doen als taxichauffeur zoals bijvoorbeeld het vervoer van leerlingen of gehandicapten, met dien verstande dat er sprake is van de volgende punten: · vaste routes · vaste tijden · vaste klanten/passagiers · geen financiële handelingen verrichten in de taxi hoe ziet de opleiding eruit? het is raadzaam alvorens de start van de opleiding te registreren bij de kiwa register voor de aanvraag van de taxi-pas. voor registratie bij kiwa register (aanvraagset). link na de registratie krijgt u binnen een aantal dagen een envelop van de kiwa register thuis gestuurd met daarin de nodige aanvraag papieren. u moet ook medisch gekeurd worden bij een arbo arts en u dient een vog (verklaring omtrent het gedrag) aan te vragen bij de gemeente. de opleiding bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte. de theorie leert u zelfstandig uit een boek en examentrainingen (7 uur) via internet en de praktijk bestaat uit minimaal 3x 2 uur les. in de theorie worden de volgende onderwerpen behandeld: · administratie en documenten · wet- en regelgeving · ritvoorbereiding en ritprijs · verantwoorde en veilige verkeersdeelname · optreden bij verkeersongevallen, verstoringen en calamiteiten · communicatie · klantgerichtheid en beroepshouding · conflictsituaties en eigen gedrag · handelen bij agressie · klachtenprocedures · topografische kennis van nederland het theorie-examen bestaat uit 40 meerkeuze vragen elk met drie antwoordmogelijkheden waaruit u moet kiezen. u dient er minimaal 32 goed te hebben om geslaagd te zijn. een positieve uitslag is 1 jaar geldig. binnen die tijd moet u ook uw praktijk behalen. een positieve praktijkuitslag is ook een jaar geldig. het praktijkexamen bestaat uit drie opdrachten. de eerste opdracht bestaat uit het rijden naar een locatie, waarbij de kandidaat zich van te voren mag oriënteren. d.m.v. een stratenboek mag men zich oriënteren welke route het snelste of kortste is.tijdens deze rit mag er geen gebruik gemaakt worden van hulpmiddelen, zoals navigatie of stratenboek. er zijn 5 vastgestelde locaties waaruit de examinator gaat kiezen. de tweede opdracht bestaat wederom uit het rijden naar een locatie. dit keer wordt er een willekeurige locatie gekozen om naar toe te rijden. nu mag wel er gebruik gemaakt worden van hulpmiddelen , zoals stratenboek en/of navigatie. de derde opdracht is op aanwijzing van de examinator terugrijden naar de examenlocatie. tussentijds kunnen er theoretische vragen gesteld worden die betrekking hebben op afhandeling van: · storingen · schade · invullen van schadeformulier · hoe te handelen bij ongelukken (paman principe) · etc.. de punten waar verder op gelet wordt zijn: · klantgerichtheid (sociale vaardigheden) · controle en kennis van het voertuig · wet- en regelgeving · rijvaardigheid (vlot, veilig, comfortabel, milieuvriendelijk, brandstof besparend) · kennis en toepassing van de taxi tariefstructuur !!!!! aanbieding !!!!! totaalopleiding chauffeurspas taxi nu €849,50 (incl.btw) deze opleiding bestaat uit: - leerboek - inlogcode voor online examen trainingen - 6 uur praktijklessen (incl auto) - theorie (tvt) examen - praktijk (tvp) examen (incl auto, volledige chauffeurskaart) - administratiekosten šššššššššššššššššššššššššššš tarieven: theorie pakket prijs incl. examen, leerboek en 7 uur examentraining via internet € 189,00 examen € 100,00 leerboeken incl. 7 uur examentraining € 89,00 praktijk lesprijs (60 minuten) € 70,00 examen (volledige chauffeurskaart tvp) € 315,00 administratiekosten eenmalig € 10,00 bijkomende kosten verklaring goed gedrag (bij gemeente) € 41,35 medische keuring € 85,00 aanvraag chauffeurskaart (kiwa) € 130,68 prijzen inclusief 21% btw geplande afspraken dienen uiterlijk 48 uur van tevoren geannuleerd te worden, daar wij anders het recht hebben de kosten in rekening te brengen. klik hier om prijzen te printen in pdf bestand
4.Home_test
 
extra hoog slagingspercentage! in 1952 werd rijschool blad opgericht aan de wolphaertsbocht te rotterdam-zuid. het rijbewijs is misschien wel het meest felbegeerde roze document van nederland. logisch dus dat u zo snel mogelijk voor het rij-examen wilt slagen. wie lessen neemt bij rijschool blad maakt een verstandige keuze. of het nu gaat om deskundige instructeurs die zich houden aan de bovag-gedragskode, goed onderhouden lesauto's, inzicht in uw vorderingen, een aantrekkelijke en betrouwbare lesovereenkomst en natuurlijk een goed slagingspercentage...want door de "blad-lesmethode" is dit hoger dan het landelijke gemiddelde! gebied · alle opleidingen: rijbewijs a / b / be / c / ce / d in theorie en praktijk. · categorie ce zowel met combinatie als trekker en oplegger. · de laatste kennis van de nieuwste opleidingen. · moderne theorielessen voor auto, vrachtauto, autobus, motorfiets en chauffeursopleidingen. · er wordt les gegeven in nieuwe auto's, ook automaat. · er staat altijd een reserve auto klaar. · zwaar / lichte motoropleidingen op nieuwe motorfietsen waarbij de instructeur op eigen motorfiets lesgeeft. · iedere leerling heeft een vaste instructeur. · examenaanvraag on-line bij het cbr. · lestijden overdag en 's avonds, ook op zaterdagochtend. · lessen in heel groot-rotterdam en drechtsteden. · halen en brengen van en naar huis (alleen bij rijbewijs b). · ... opleidingen
5.NIEUWS
 
5-2-2016 ontwikkelingen theorie examen voor b (auto) afgelopen week was er veel mediabelangstelling voor het theorie-examen. dit vanwege niet-ethische rijscholen die hun klanten in één dag klaarstomen voor het theorie-examen. iemand die geslaagd is voor zowel het theorie- als het praktijkexamen, heeft laten zien veilig te kunnen rijden. en dat kan alleen als je de verkeersregels goed kent én toepast, zoals dat ook in de rijprocedure is beschreven. wij vinden die borging in het huidige praktijkexamen voldoende om te toetsen of kandidaten rijvaardig zijn en beschikken over voldoende kennis van de theorie. het vernieuwen van onze theorie-examens en het tegengaan van fraude doet het cbr al continu. zo hebben we sinds vorig jaar een nieuw examensysteem, waarbij je altijd een ander examen krijgt dan je buurman. met dit examensysteem kunnen we kandidaten ook op een andere manier toetsen: denk aan nieuwe vraagtypen en het door ontwikkelen van het onderdeel gevaarherkenning. deze ontwikkelingen nemen we versneld ter hand. ook goed om te weten: het cbr heeft vanaf 2014 al meer dan 1000 nieuwe vragen ontwikkeld, waarmee het totaal op 4000 examenvragen komt. en maandelijks worden er 60 nieuwe vragen extra ontwikkeld. daarnaast husselen we de antwoordvolgorde door elkaar, vernieuwen continu afbeeldingen en verwijderen we ongewenste ezelsbruggetjes, zoals die onlangs in de media kwamen. nu lopen de voorbereidingen om binnenkort een onafhankelijke derde partij de vragenbank te laten checken. verder zijn we mogelijkheden aan het onderzoeken om de modernste technieken in te zetten die het maken van beeldopnamen technisch onmogelijk moet maken. ook zijn onze medewerkers professioneel getraind op het herkennen van fraudeurs en uiteraard doen we altijd aangifte bij de politie bij vermoedens van fraude. binnenkort bij rijschool blad het t-rijbewijs voor informatie mail [email protected] of bel 010-4194166 !!!!de tijd dringt!!!! voor nascholing code95 is vastgesteld dat nog ruim 150.000 chauffeurs 35 uur moeten nascholen. ook zijn er al veel zaterdagen in beslag genomen door de grote bedrijven. hierdoor komen de kleinere bedrijven en eigen rijders achteraan in de rij. wat hebben wij bedacht: 35 uur nascholing code95 binnen 2,5 dag en met meer dan 50% minder verlet/productiviteitsverlies. vraag naar de mogelijkheden: [email protected] of bel 010-4194166 12-6-2014 reële lesprijs voor zzp-rijinstructeur minimaal 42 euro zzp-rijinstructeurs zouden per lesuur minimaal 42 euro (incl. btw) moeten rekenen om een gezonde onderneming te kunnen runnen en zichzelf goed te verzekeren. “je kunt als kleine onderneming wel lagere lesprijzen hanteren dan de bedrijven met werknemers in dienst, maar dan heb je alleen jezelf te pakken.” dat stelt maarten post, voorzitter van stichting zzp nederland. “zzp-ondernemingen kunnen door middel van prijzenslagen nu dan misschien overleven, maar veel van die instructeurs bezuinigen op verzekeringen en zetten geen geld weg voor hun pensioen. dat kan ze duur komen te staan.” (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/06/12/reele-lesprijs-voor-zzp-rijinstructeur-minimaal-42-euro/ 21-5-2014 het nieuwe theorie-afnamesysteem itec: hoe werkt het? het huidige klassikale afnamesysteem voor cbr-theorie-examens gaat binnenkort veranderen in het nieuwe itec-systeem. de antwoordkastjes maken plaats voor touchscreens en meteen na het beantwoorden van de laatste vraag wordt al duidelijk of de toets voldoende is gemaakt. het grootste verschil met het huidige systeem is dat in één examenlokaal iedere kandidaat een andere serie vragen voorgeschoteld krijgt. aan het type vragen verandert niets, dus de inhoud blijft hetzelfde. (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/05/09/het-nieuwe-theorie-afnamesysteem-itec-hoe-werkt-het/ 6-5-2014 impressie van een veiligheidsdag (28-4-2014) bij een bedrijf. 6-5-2014 wist u dat rijschool blad ook veiligheidsdagen bij bedrijven naar de wensen van de klant organiseert (prijs op aanvraag). rotterdam: 12 april 2014 07-04-2014 ons promotie team 21-02-2014 ...-opleiding per 1 juni 2014 alleen nog door rijinstructeurs de ...-opleiding voor het chauffeursdiploma mag per 1 juni 2014 alleen nog maar door wrm-gecertificeerde rijinstructeurs gedaan worden. dit geldt eveneens voor de opleidingen directiechauffeur en hap-chauffeur. ook instructeurs die worden ingehuurd door een ...bedrijf voor een leertraject dienen vanaf die datum wrm-gecertificeerd zijn. als het gaat om begeleiding bij het inwerken van nieuwe chauffeurs door meer ervaren chauffeurs, is dat niet aan de orde. de wrm-verplichting volgt uit een wetswijzing uit 2009. vanaf 1 juni 2014 geldt voor al het theoretische en praktische rijonderricht de plicht voor de instructeur om een wrm-certificaat te hebben. ook als het gaat om rijles aan mensen met een rijbewijs. (bron verkeerspro) lees verder op verkeerspro.nl h. van steel 16-12-2013 bovag garantie fonds niet langer bij rijles via kortingssites leerlingen die hun rijlessen of lespakketten voor stuntprijzen aanschaffen via kortingswebsites, worden voortaan uitgesloten van het bovag garantie fonds (bgf). “er is niks mis met een goede aanbieding ter kennismaking met een rijschool, maar via websites als groupon.nl gaat het vaak niet om redelijke lesprijzen. en het moet niet zo zijn dat iedereen die netjes afdraagt, de dupe wordt van onwaarschijnlijk lage aanbiedingen”, aldus bovag-woordvoerder tom huyskens. de nieuwe maatregel gaat per direct van start. “het is een extra stok achter de deur om de garantieregeling in stand te kunnen houden.” aanbieding volgens huyskens gaat het om de lessen die via derden zijn aangeschaft én waarvoor onwaarschijnlijk lage prijzen gehanteerd worden. “de inkoop via kortingssites wordt een voorwaarde waarop het bestuur van het garantiefonds een aanvraag kan afwijzen. maar elke aanvraag zal nog steeds individueel worden beoordeeld. als het om een redelijke aanbieding gaat, is er dan ook niks aan de hand. maar dat is vaak niet het geval bij zulke websites.” de nieuwe maatregel sluit aan bij de al bestaande regeling van het garantie fonds bij ‘onwaarschijnlijk lage aanbiedingen’. “het gaat niet om een paar lessen die tegen een scherpe prijs worden gegeven om de leerling met de rijschool kennis te laten maken. het gaat om de combinatie van aanschaf via een derde partij en daarbij een lesprijs die voor rijschoolhouders te laag is om van te kunnen leven.” prijs volgens de woordvoerder heeft de invoering van de nieuwe maatregel nog wat voeten in de aarde gehad. “er zijn genoeg leden die bijvoorbeeld goupon actief als platform voor nieuwe leerlingen gebruiken. we kunnen ze niet verbieden om op dergelijke platforms te adverteren, maar we willen de consument wel in laten zien dat rijschoolhouders via die aanbiedingen geen boterham kunnen verdienen.” de schadeloosstellingen en het aanbieden van lessen op andere locaties, kan volgens de woordvoerder niet tot in de oneindigheid doorgaan. “we hebben dit jaar bijvoorbeeld aardig moeten bloeden voor autorijschool papet uit zoetermeer. dat was het schoolvoorbeeld van hoe het fout kan gaan door het stunten met prijzen.” de rijschool adverteerde via groupdeal met rijlespakketten voor extreem lage prijzen. zo bood het bedrijf een pakket van 20 lessen aan voor 499 euro, inclusief examen en een gratis ipad. dertig lessen kostten 799 euro en veertig 999 euro. consument huyskens stelt dat er komend jaar gekeken wordt naar een manier om consumenten op de hoogte te stellen van de nieuwe maatregel. “we willen niet wachten tot het kalf verdronken is. en wellicht komt er op deze manier toch een klein smetje op het groupon-gebruik.” het bgf gaat naast de uitsluiting aan de andere kant ook uitbreiden. “leerlingen van rijscholen in de schuldsanering of onder surceance van betaling, kunnen in het vervolg ook aanspraak maken op hetbovag garantie fonds. er hoeft dus nog geen definitief faillissement te zijn, om al iets voor de consument te kunnen betekenen. omdat schuldsanering en surceance voor ons nu gelijk staan aan faillissement, hoeven we niet meer te wachten op de uitspraak van een rechter.” afbraakprijzen rijscholen die in zee gaan met websites als groupon verkopen hun lespakketten vaak van afbraakprijzen. als de btw en inkoopkosten bij het cbr zijn betaald, maakt de rijschoolhouder soms al verlies. daarnaast moeten nog verschillende rijlessen in het pakket gratis worden gegeven. het is voor rijscholen die niet aan dergelijke acties meedoen vrijwel onmogelijk om te concurreren. daarnaast verdienen de kortingswebsites duizenden euro’s per rijschoolhouder. daarnaast krijgt de consument een verkeerd beeld van de normale lesprijzen. zo is het voor een rijschoolhouder die 50 euro per uur rekent lastig om aan de consument uit te leggen hoe het kan dat de buurman vrijwel voor niks rijdt. verlies een veelvoorkomende aanbieding is bijvoorbeeld 10 rijlessen, eigen verklaring en een praktijkexamen voor 199 euro. omdat vaak de helft van de omzet naar de kortingswebsite gaat, maken de deelnemende rijscholen verlies. van haar deel van de omzet kan precies de inkoop van het praktijkexamen, ev en btw worden betaald. vervolgens moeten de kosten voor diesel, de lesauto, arbeid etcetera gedekt worden. op het moment dat het wegens de afbraakprijzen fout gaat met een rijschool, draait het bovaggarantie fonds er dus niet meer voor op. h. van steel 26-11-2013 kentekencard vanaf 2014 definitief ingevoerd de kentekencard wordt vanaf 1 januari definitief ingevoerd. bij aankoop van nieuwe voertuigen worden er vanaf 2014 dus geen papieren kentekenbewijzen meer uitgegeven. bestaande voertuigen krijgen het nieuwe pasje bij overschrijving op een andere naam of als het oude bewijs tussentijds vervangen moet worden. naar verwachting zullen de kentekenbewijzen op creditcardformaat het papier in 2019 grotendeels vervangen hebben. h. van steel 19-11-2013 strafrecht voor ernstige verkeersovertredingen minister opstelten van veiligheid en justitie wil een aantal ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen. op die manier kan het openbaar ministerie (om) rijontzeggingen opleggen en celstraffen eisen tegen hardnekkige ‘verkeershufters’. dat schrijft de bewindsman in een brief aan de tweede kamer. de nieuwe aanpak moet per januari 2015 in werking treden. politie en om gaan overleggen welke zware overtredingen overgeheveld worden naar het strafrecht. recidive regeringspartijen vvd en pvda drongen eerder bij de minister aan op een hardere aanpak van het gedrag van verkeershufters. daarnaast gaf het cda aan de groep overtreders uit de anonimiteit te willen halen. door behandeling via het strafrecht wordt aan beide verzoeken gehoor gegeven, aangezien er zwaarder gestraft kan worden en strafzittingen bij wet in principe openbaar zijn. de minister heeft al aangegeven dat er momenteel gekeken wordt naar de mogelijkheid om waarschuwingsbrieven naar overtreders te sturen. hufterfeit “ik sta voor deze hardere aanpak van de veelplegers en ga dit nu uitvoeren”, zo schrijft de minister in het document aan de kamer. in de praktijk gaat het inhouden dat diegenen die een vastgesteld ernstig ‘hufterfeit’ begaan, geen zogenaamde mulderboete meer krijgen. in plaats daarvan stelt het openbaar ministerie een straf vast. op het moment dat er sprake is van het herhaaldelijk plegen van dit soort feiten, kan het om uiteindelijk een celstraf eisen. met de nieuwe maatregelen wil minister opstelten de verkeersveiligheid in nederland verbeteren. eerder bleek al dat hardnekkige verkeershufters moeilijk aan te pakken zijn. zo werd duidelijk dat het aanbieden van cursussen aan automobilisten die wegens zeer gevaarlijk rijgedrag staande zijn gehouden, weinig effectief is. tussenrapport het tussenrapport recidivemeting lema en emg 2009 van het wetenschappelijk onderzoek- en documentatiecentrum liet bijvoorbeeld zien dat een kwart van de bijgeschoolde bestuurders binnen twee jaar opnieuw de fout in gaat. dit percentage is gelijk aan het aantal overtredingen van een vergelijkingsgroep die nooit een cursus volgde, omdat deze toentertijd nog niet bestond. het huidige nederlandse boetesysteem is in 1992 ingevoerd. met de wet mulder worden ‘kleine’ verkeersvergrijpen niet strafrechtelijk behandeld. bij betaling van de boete is de overtreding dus afgehandeld en kan de automobilist weer met een schone lei aan het verkeer deelnemen. ministeropstelten laat in zijn brief weten dat de invoering van de nieuwe aanpak door het aanpassen van bestaande wet- en regelgeving lang op zich zou laten wachten. ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen, neemt volgens hem minder tijd in beslag. asociaal naast overschrijding van de maximumsnelheid zijn onnodig links rijden, bumperkleven, verkeerd voorsorteren, geen richting aangeven en door rood rijden veelvoorkomende voorbeelden van asociaal gedrag bij automobilisten. welke overtredingen mogelijk in het strafrecht worden opgenomen, is vooralsnog onbekend. h. van steel 12-11-2013 prijs cbr-examens gaat omhoog door forse daling vraag het cbr gaat de tarieven volgend jaar met gemiddeld 3,3 procent verhogen. dat komt vooral omdat er een forse daling is van de vraag naar cbr-praktijkexamens. de organisatie verwacht maar liefst 8 procent minder praktijkexamens dan dit jaar. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu) heeft met de voorstellen van het cbr de tarieven te verhogen ingestemd, zo meldt het cbr. na de daling van de tarieven in 2013 is bij de bepaling van de tarieven over 2014 rekening gehouden met een daling van het aanbod. “door demografische ontwikkelingen, de aanhoudende recessie en de gevolgen van nieuwe regelgeving neemt de vraag naar diensten van het cbr af”, meldt het cbr. “de organisatie past zich daar zoveel mogelijk op aan, maar dat kan niet volledig.” tarieven de tarieven voor de klassikale theorie-examens blijven gelijk. bij de praktijk verwacht het cbr voor komend jaar zo’n 50.000 praktijkexamens minder dan in 2013, een daling van maar liefst 8 procent. “dit heeft gevolgen voor de kostprijs per examen. en dat is de reden waarom de tarieven voor de praktijkexamens met gemiddeld 3,4 procent stijgen”, aldus het cbr. ook de rijschoolbranche zal dus naar verwachting 8 procent minder kandidaten opleiden. de divisie rijgeschiktheid verwacht voor volgend jaar een behoorlijke teruggang in het aantal aanvragen voor een verklaring van geschiktheid, met name door de verhoging van de keuringsleeftijd van 70 naar 75 jaar. “aangezien het cbr zoveel mogelijk kostendekkend moet werken, gaat het tarief voor de eigen verklaring van 23,80 euro naar 25,80 euro”, meldt cbr. cbr om de stijgende kosten door het groeiend aantal bezwaar- en beroepszaken op te vangen, gaan de tarieven van de unit vorderingen met gemiddeld 4 procent omhoog. cbr: “ccv heeft nog steeds last van de recessie, al valt de volumedaling voor 2014 relatief mee: min 4 procent. de tariefsstijgingvoor ccv-producten kan daarom beperkt blijven tot 1 procent.” h. van steel 5-11-2013 twee jaar 2todrive; bijna 45.000 jongeren halen vervroegd het rijbewijs bijna 45.000 jongeren hebben in twee jaar tijd vervroegd hun rijbewijs gehaald via het programma 2todrive. sinds 1 november 2011 mogen jongeren vanaf hun 17e verjaardag het praktijkexamen voor hun rijbewijs b afleggen. als ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. het ministerie van infrastructuur en milieu heeft teamalert gevraagd 2todrive uit te voeren, om het aantal jonge verkeersslachtoffers terug te dringen. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu): “ik wil teamalert feliciteren met twee jaar 2todrive. en vooral de 45.000 jongeren die inmiddels op die manier hun rijbewijs hebben gehaald. de resultaten tot nu toe laten zien dat het rijden onder begeleiding een positief effect heeft. het zorgt ervoor dat jongeren over een goede dosis ervaring beschikken zodra ze helemaal zelf gaan rijden. ik hoop dan ook dat nog meer jongeren hun rijcarrière beginnen met 2todrive.” in 2013 is het aantal 17-jarigen dat is geslaagd voor het rijbewijs verviervoudigd ten opzichte van een jaar eerder; in oktober 2012 telde het centraal bureau rijvaardigheidsbewijzen (cbr) ruim 11.000 2todrivers. op 1 november 2013 zijn dat er bijna 45.000. opvallend is dat jongeren die het rijbewijs behalen via 2todrive sneller slagen dan hun medekandidaten van 18 jaar en ouder. de (huidige) slagingspercentages zijn in grafiek 1 in de bijlage weergegeven. begeleiderpassen per provincie de meeste 2todrive leerlingen zijn afkomstig uit de provincies noord-brabant en zuid- holland. zij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor zo’n 35% van de aanvragen voor een begeleiderspas in 2013. deze percentages per provincie worden weergegeven in tabel 1 in de bijlage. coaches de jongeren hebben gemiddeld twee coaches waarmee zij maximaal een jaar onder begeleiding rijden, zodra ze geslaagd zijn. zij mogen er maximaal vijf op de begeleiderspashebben staan. volgens de laatste cijfers zijn er 100.503 coaches in nederland bij de rdw geregistreerd. de gemiddelde leeftijd van een begeleider is op dit moment 51 jaar. twee jaar 2todrive ter gelegenheid van het tweejarig bestaan van 2todrive is een video opgenomen waarin de ervaringen van deelnemers centraal staan. de video is te bekijken op www.2todrive.nl. 2todrive is het begeleid rijden experiment van het ministerie van infrastructuur en milieu. door 2todrive kunnen jongeren al vanaf 17 jaar het praktijkexamen voor hun autorijbewijs afleggen. wanneer ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. in duitsland heeft het rijden onder begeleiding van een coach ervoor gezorgd dat jongeren 22% minder ongevallen en 20% minder overtredingen veroorzaken. h. van steel 30-10-2013 code 95 check in rtl transportwereld rtl transportwereld is een informatief televisieprogramma over transport en logistiek. komend weekend gaat de uitzending onder andere over het belang van tijdige nascholing in het kader van code 95. de opnames werden gemaakt bij hoyer in de botlek/rotterdam, met medewerking van vtl. centraal hierbij staat code 95 check. duidelijk wordt hoe hoyer op een perfecte wijze gebruik maakt van code 95 check met behulp van informatie die beschikbaar is gesteld door chauffeurs. kijk ook op zondag 3 november 2013 of naar de herhaling op zaterdag 9 november 2013. (tijdstip: rond de klok van 17.00 uur, rtl7) h. van steel 29-10-2013 theorie examen gaat veranderen. het cbr gaat de dienstverlening aan klanten verbeteren. de klassikale theorie-examens met grootbeeldschermen en de schriftelijke examen voor het beroepsvervoer maken vanaf medio 2014 plaats voor individuele theorie-examens achter de pc. de kandidaat kan tijdens het examen dan grotendeels zijn eigen tempo bepalen en krijgt direct na afloop de uitslag. het nieuwe proces biedt meer mogelijkheden voor toekomstige vernieuwingen in het theorie-examen en ook voor fraudepreventie. de inhoud van de theorie-examens verandert voorlopig niet. voor de invoering van het nieuwe afnamesysteem moeten de theorie-examencentra ingrijpend worden verbouwd. het cbr kiest voor een efficiënte en verantwoorde investering en heeft daarom het voornemen om het aantal theorie-examencentra terug te brengen van dertig naar twintig. de centra die gaan sluiten, zijn nu slechts een tot twee dagen in de week open. ondanks de vermindering van het aantal centra blijft de landelijke dekking goed. elk theorie-examencentrum is net als nu binnen het uur te bereiken. hieronder vindt u een overzicht van de locaties. welke theorie-examencentra blijven? alkmaar, amsterdam, arnhem, barendrecht, breda, eindhoven, enschede, goes, groningen, haarlem, hoogeveen, leeuwarden, leusden, maastricht, rijswijk, utrecht, venlo en zwolle. welke nieuwe theorielocaties komen er? deventer en gorinchem. welke theorielocaties gaan sluiten? apeldoorn, assen, bergen op zoom, berkel-enschot, den bosch, heerlen, horn, leiden, nijmegen en terneuzen. h. van steel 23-10-2013 wist u dat?? het avb examenterrein voor de motor voertuig beheersing rotterdam zuid verplaatst is van de stadionweg naar de charles binghamweg? h. bonder
6.ACTIES
 
... !!!!! aanbieding !!!!! totaalopleiding chauffeurspas ... nu €849,50 (incl.btw) deze opleiding bestaat uit: - leerboek - inlogcode voor online examen trainingen - 6 uur praktijk lessen (incl auto) - theorie (tvt) examen - praktijk (tvp) examen (volledige pas) - administratie kosten šššššššššššššššššššššššššššš auto (b) herfstsale 10 lessen = herfstsale 10 lessen en praktijkexamen = herfstsale € 390,00 (aanbieding geldig tot en met 21 december 2018, geld niet voor automaat) € 625,00 (aanbieding geldig tot en met 21 december 2018, geld niet voor automaat) šššššššššššššššššššššššššššš motor (a) twijfel je nog of motorrijden iets voor jouw is? boek nu eenmalig 3 proeflessen voor slechts €100,= šššššššššššššššššššššššššššš auto (b) / motor (a) voordeel voor leerlingen die bij ons auto- of motorrijles volgen!!!!!!!! samen werken we er aan dat jij op een goede en leuke manier je rijbewijs haalt. je hebt gekozen voor onze rijschool omdat je wilt gaan voor kwaliteit, maar ook het “via via” verhaal speelt hierin vaak een belangrijke rol. familie en vrienden vertellen hun ervaring en zo rolt het balletje door. deze mond tot mond reclame is van grote waarde en daarom vinden wij als rijschool blad dat er zeker iets tegenover mag staan op het moment dat er een nieuwe leerling aangebracht wordt. als de persoon die jij aanbrengt besluit om bij ons een rij-opleiding te volgen, dan bieden wij een cadeau aan. je kan kiezen uit het volgende: 1. jij krijgt een gratis rijles 2. de nieuwe leerling krijgt een gratis rijles 3. een tegoedbon voor een gratis motorrijles als extra cadeau kunnen wij je een korting van 20% op je auto/motor verzekering geven (is ook geldig voor andere gezinsleden). deze is mogelijk in combinatie met bovenstaande. šššššššššššššššššššššššššššš heeft u eventuele klachten over een opleiding of andere klachten dan kunt u hier een klachtenformulier downloaden.
7.BEROEPS- EN TRANSPORTOPLEIDINGEN
 
heftruck heftruck (met e-learning) (u16-2) €229,50 (7 uur) bovenstaande tarieven zijn inclusief leermiddelen. tarief is exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten. vca vca basis (met e-learning) (u05-2) €229,00 (7 uur) vca vol (met e-learning) (u05-2) €259,00 (7 uur) bovenstaande tarieven zijn inclusief leermiddelen en examen. tarief is exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten. bhv/ehbo bhv/ehbo nieuw (u21-1) (minimaal 4 kandidaten) € 259,00 (7 uur) bhv opleiding 1 dag (niet mogelijk met c 95, minimaal 6 kandidaten) € 199,00 bhv opleiding 2 dagen (niet mogelijk met c 95, minimaal 6 kandidaten) € 399,00 bhv herhaling (niet mogelijk met c 95, minimaal 6 kandidaten) € 199,00 tarief is exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten. werken met de autolaadkraan met hijsfunctie machinist autolaadkraan met hijsfunctie (t.c.v.t.) deelnemers doen kennis en vaardigheden op met betrekking tot het veilig werken met de machine. daarnaast leren ze verantwoord aanslaan van lasten volgens tcvt normering, gebruik van de juiste hulpmiddelen en het inschatten van de risico’s. € 1999,00 (28 uur) duur 5 dagen 6de dag examen. veilig werken met de autolaadkraan, ten behoeve van laden en lossen (capaciteit onbeperkt) en hijsen (capaciteit max. 10 tonmeter) € 299,00 (7 uur) bij minimale aanmelding van 3 kandidaten tarief is exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten veilig werken langs de weg veilig werken langs de weg € 219,00 (7 uur) tarief is exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten adr adr basis initieel (u01-4) € 499,00 (14 uur) adr basis +tank initieel (u01-4) € 599,00 (21 uur) adr basis +tank + klasse 1+7 initieel (u01-4) € 799,00 (28 uur) adr basis (herhaling) (u01-4) € 399,00 (14 uur) adr basis +tank (herhaling) (u01-4) € 499,00 (14 uur) adr basis +tank + klasse 1+7 (herhaling) (u01-4) € 699,00 (14 uur) bovenstaande tarieven zijn inclusief leermiddelen, examen en lunch. overige kosten: alle tarieven zijn exclusief b.t.w. en exclusief € 25,00 code95 kosten. prijs- en of wetswijzigingen vanuit externe instanties (exameninstituut, ccv, enz.) voorbehouden. ... !!!!! aanbieding !!!!! totaalopleiding chauffeurspas ... nu €849,50 (incl.btw) deze opleiding bestaat uit: - leerboek - inlogcode voor online examen trainingen - 6 uur praktijklessen (incl auto) - theorie (tvt) examen - praktijk (tvp) examen (incl auto, volledige chauffeurskaart) - administratiekosten šššššššššššššššššššššššššššš tarieven: theorie pakket prijs incl. examen, leerboek en 7 uur examentraining via internet € 189,00 examen € 100,00 leerboeken incl. 7 uur examentraining €   89,00 praktijk lesprijs (60 minuten) €   70,00 examen (volledige chauffeurskaart tvp) € 315,00 administratiekosten eenmalig €   10,00 bijkomende kosten verklaring goed gedrag (bij gemeente) €   41,35 medische keuring €   90,00 aanvraag chauffeurskaart (kiwa) € 130,68 prijzen inclusief 21% btw geplande afspraken dienen uiterlijk 48 uur van tevoren geannuleerd te worden, daar wij anders het recht hebben de kosten in rekening te brengen.
  

 

Copyright © 2018 Blad Rijopleidingen